Výsledky soutěže Časopis roku
V soutěži Časopis roku byly ve čtvrtek 21. dubna 2016 Sekcí časopisů Unie vydavatelů vyhlášeny výsledky za rok 2015.
V letošním 12. ročníku prošly soutěžní kategorie i způsob hodnocení radikálními změnami. Jednotlivé kategorie již nevycházejí z nákladu ověřovaného kanceláří ABC ČR jako v minulých letech, ale z obsahového zaměření titulů. Soutěžit přitom mohly jak tištěné, tak digitální magazíny.
Výraznou změnou prošel i způsob hodnocení, časopisy byly hodnoceny podle 7 kritérií – úspěšnost na mediálním trhu, naplnění potřeb inzerentů, grafického provedení, obsahové úrovně, marketingová podpory a úrovně využívání distribuce pomocí digitálních kanálů.
Tituly hodnotila v prvním kole 30-členná porota složená z mediálních odborníků, zástupců zadavatelů inzerce, agentur, umělců a studentů, ve 2. kole vybíralo dalších 15 členů poroty. Také v letošním ročníku se na soutěži podílel dlouholetý hlavní partner, kterým je První novinová společnost, a. s. a mediální partneři FTV Prima a webový portál o médiích – MediaGuru.cz.
V jednotlivých kategoriích za rok 2015 zvítězily:
- Sport a hobby: Svět motorů (Czech News Center)
- Bydlení a zahrada: Moderní byt (Business Media CZ)
- Populární věda a technika: National Geographic (Astrosat Media)
- Životní styl: Marianne (Burda Praha)
- Ženský svět: Apetit (Burda Praha)
- Děti a mládež: ABC (Czech News Center)
- Zpravodajství a ekonomika: Forbes (MediaRey)
- Volný čas: TV Star (Astrosat Media)
- Svět a společnost: Reflex (Czech News Center)
- Objev roku: Newsweek (MediaRey)
- Obálka roku: Forbes 6/2015 (MediaRey) s Jiřím Bartoškou
- Časopis roku: Forbes (MediaRey)
Další informace a kompletní výsledky naleznete na webu www.casopisroku.cz.